در استانه حلول ماه محرم

در استانه حلول ماه محرم ,

اغاز سال 1435 ه ق  مبارک باد

به پیشباز محرم و عرض تسلیت به مسلمین راستین

 و مبارکباد اغاز سالماه 61 ه ق

سالیکه با تمام نو بودنش , با خون شهدای کربلا کلگون شد و مسببات ابیاری
درخت اسلام را فراهم اورد .

و سال 61 ان , بزرکترین درس زندگی و درانسانیت و شجاعت و ایثار

و و و , به جهانیان اموخته شد .

و ضمن عرض تسلیت به مومنان راه حق و ازادی که  همچون صلح ننگین حدیبیه و سکوت زهر اگین مولاعلی ووووو , و جام زهر بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب که به شهدی به شیرینی عسل بهشتی گوارای وجود

اسلام و مسلمین گردید

و بگذارید که این ماه حرام را با ابیاری اسلام توسط خون کربلائیان به
مسلمین راستین جهان تبریک گوییم .

که اگر ان نمیبود , این نبودیم .

و بجاست فریاد مرگ و نفرین را نثار منافقینی کنیم که  این ماه به با ابزار قراردادن شهدای کربلا , و بجای ذجه برای نام و خون حسین , بفکر اش
حسینند .

انان که در تظاهر به اسلامی بودنشان انچنان غلو میکنند که مومنین را
پراکند میکنند و مصداق حدیث نبوی را فراهم می اورند که به علی علیه السلام فرمود , بدترین امت من کسانیند که در دین من غلو
کرده و موجبات پراکنده شدن مومنینم میشوند .

و امیدوارم دسته جات عزاداری برای چشم هم چشمی  و مداحی های موزون خارج شده  و برای تنهایی اقا بر سینه بزنند , نه برای خود نمایی .

 

/ 60 نظر / 21 بازدید
نمایش نظرات قبلی
313

حسبناالله روایت است فرزند حر که نامش(علی)بود در هنگامه واقعه عاشورا یاد سخن استاد خود پیرامون (شک)می افتد استادش به او گفته بود علی هر گاه بین دو چیز شک کردی که تکلیف کار خودرا ندانستی را راهی را انتخاب کند که برای تو سود دنیوی نداشته باشد وسنگ بنای آخرت تو باشد ...پس علی به همراه پدرش حر وتنی دیگر از سپاهیان توبه کردند ورا حقیقت را شناختند (گفته بودید اگر شک کردیم...) وبه نوعی دیگر پس بصیرت یعنی چه ؟مختار باآن همه کار هایی که بعد از عاشورا برای خون خواهی فرزند رسول خداوند کشید باز هم در لحظه مرگ از خدای خود شرمگین بود که چرا در زمانی که باید موضع گیری نکرد واز قافله عقب ماند تا ابد وابدیت این افسوس با او باقی خواهد ماند چرا چون: او شک کرد حال این شک کردن های بی مورد را ترجیح می دهید بر یک یاعلی گفتن وبا قافله الهی همراه شدن؟ به ولله که اگر مسلمانی در یاری مولای خودش شک کند به دین او باید شک کرد...

دلانه

همونطور که خودتون گفتید: " نرود میخ آهنین بر سنگ " شمایی که استدلالات روشن رو نمی پذیرید همان بهتر که در جهل خودساخته اتان بمانید. نص صریح روایات خیالبافی ست؟ متاسفم براتون

دلانه

ماهیِ تُنگ،تکان نمی خورد،خیالی نیست...سکه و سیم،سیف،سینه، سر ،سُم که ردیفست... هر چه هم سین، کم آوردیم سنگ می چینیم و سیلی می زنیم... سه ساله که هست....... سال نو مبارک شامی...

دلانه

سلام نخیر حسین ( علیه السلام) را دوستدارانش نکشتند. مسلمان نماهایی کشتندش که خوب بلد بودند حرف بزنند و استدلال های به ظاهر موجه اما در باطن پوچ بیاورند. همان دوست نماهایی که به هر بادی رقصیدند و در میدان عمل، به خاطر پوچ بودن ادعاهایشان و سستی تفکراتشان، خیلی زود جا زدند. این روزها کم نیستند امثال این انسان نماها . . .

دلانه

سلام جواب شما در باب سوره ی نسا: اول عرض کنم که این تفکر وهابیته که از آیات قران فقط به ظواهر آیات بسنده می کنند و دنبال تاویل آیات نیستند. چون این شبهه را در اینجا مطرح کردید لازم دونستم همینجا هم جوابگو باش. امیدوارم تا آخرش بخونید: بخش اول: اول اینکه فلسفه احکام الهی شاید تا جایی برای ما قابل درک باشه اما ممکن هم هست درک فلسفه اصلی اون حکم برای هیچ کس قابل فهم نباشه و ازونجا که یک مسلمان به کتاب خدا ایمان دارد به احکام و فرامین کتاب او هم ایمان خواهد داشت .این موضوع مطمئنا" برای یه کافرِ بی دین یه امر عادی هست که وقتی در جنگ به زنی بر بخوره اون رو مورد تجاوز قرار بده چون یه کافر نه عقد سرش میشه و نه رضایت طرفین و نه احکام الهی. اما شبهاتی که از این دست مطرح میشه بیشتر جنبه تطبیقی و عدم تطبیقی داره یعنی اینکه شخص کافر سوالش اینه که این احکام با سایر احکام دین در تضاد هست. اما درباره این حکم باید بدونیم که هیچ اجباری برای طرفین چه مرد و چه زن نیست و تمام حکمهاش مثل سایر عقدهاست . مثلا" رضایت زن حتما" باید گرفته بشه و در اسلام ازدواجی که با زور و اجبار باشه مورد تایید نیست و حرامه ادامه دار

دلانه

ادامه: همینطور دراین ازدواج نیاز به خواندن عقد و مهریه هست. پس حرفی از اجبار یا تجاوز ( که خیلیا به اون علاقه دارن) به زنی که اسیر گرفته شده نیامده و نیست و اگر بیاد با دستورات اسلام در تضاد خواهد بود . در ضمن ازدواج با زن شوهردار نه تنها در اسلام بلکه سایر ادیان آسمانی حرام هست . اینجا هم زنان شوهر دار غیر مسلمانی که اسیر شده اند مد نظر هست. اسلام اسارت این دسته از زنان رو به منزله ی طلاق از شوهران سابق دونسته و اجازه میده تا بعد از تمام شدن عده با آنها ازدواج کنند . همچین حکمی دقیقا" برای زن کافری که مسلمان میشه هم جاری هست که تا زمانی که شوهرش کافر هست به منزله ی طلاق از شوهرش در نظر گرفته میشه و در ردیف زنهای بدون شوهر هست . این زنها یا باید به محیط کفر و نزد شوهر کافرش برگرده که این خلاف تربیت اسلامی هست و یا بدون شوهر همچنان در بین مسلمونا باشه که ظلم در حق اونه که البته اگه خودش بخواد میتونه اینطور باشه و یا باید از نو ازدواج کنه . این حکم مانند سایر احکام دین کاملا" مترقی هست و در جهت کرامت و ارزشی هست که اسلام برای زن قائله تا زن بی سرپرست نمونه ادامه دارد

دلانه

ادامه: و اینگونه نیاز به شوهر کافر اون زن نیست که بیاد توی جامعه اسلامی و طلاقش بده . در ضمن نمیشه این موضوع رو فقط درباره میدان جنگ دونست چون حرفی از میدان جنگ نزده ، بلکه این موضوع درباره برده داری که درباره ش درجای دیگه توضیح داده شد میتونه بیاد ، حتی درباره اسلام آوردنشون هم اجباری نیست و تا زمانی که اسلام نیاوردن ازدواج با اونا باطله. البته به نظر میاد در این عصر مصداقی برای این آیه نمیشه پیدا کرد و نه مصداقی برای بردگی و کنیزی و نه اون کفری که مد نظر هست رو درباره زنانی که در میدان نبرد هستن نمیتوان یافت . خوب بخون و در موردش فکر کن سایر شبهاتت رو هم در کامنت بعدی جواب خواهم داد...

دلانه

مجدد سلام در مورد عمل به دستورات پرسیده بودید: باید بگم من به شخصه خودم از زمانی که اولین حقوقم رو دریافت کردم علی رغم سختی ای که برام داشت؛ اما در هر سال خدا رو شکر همیشه و سر موعد خمسم رو پرداخت کرده ام. خیلی ها رو هم می شناسم که مقید به پرداخت این دِین الهی هستند. یه ضرب المثله که میگه: کافر همه را به کیش خود پندارد. قبول دارم که تعداد این افراد کم شده اما هنوز هم هستند و خدا رو شکر، من هم جزء انان هستم. من به شخصه دنیام رو تابع دینم کردم نه بر عکس موفق باشید یــ حسین ـــا

دلانه

سلام من کجای حرفم این بود که از حقوق ماهیانه ام خمس میدم؟ من سال خمسی دارم و در موعد مقرر سال خمسی ام از دارایی موجودم چه نقدی و چه غیر نقدی در صورتی که در سال قبل خمسش را نداده باشم؛ خمسش را از طریق دفتر مرجعم می پردازم. راستی ببینم اصلا می دونید مرجع تقلید یعنی چی؟ ضمنا آقای همه چیز دان: کی گفته به حقوق زکات تعلق می گیره؟ این فتوای شماست که اگر کسی سر سال خمسی اش ؛ پرداخت خمس براش سخت باشه، دادن خمس ازش ساقط میشه؟ خوبه هاااااااااااا، رساله بدید بیرون ما هم بهره ببریم از کمالات و فتاواتون. یک نکته ی دیگه: به دلیل مشغله ی شغلی دیگه فرصت وب گردی ندارم. بنابراین دیگه به وبتون نیام که از کمالاتتون بهره ببرم. خوشحال شدم از آشنایی تون

دلانه

سلام چون فرصت ندارم براتون بیشتر از این وقت بذارم، گفتم آدرس کسانی که زحمت کشیده اند و به امثال شما جواب دادند را براتون بذارم : http://www.pasokhgoo.ir/node/14401