در ادامه مباحث ارزش افزوده

 

در ادامه مباحث ارزش افزوده (از پست قبلی)

 

ایا بی ارزشی ، ارزش میشود ؟؟. و یا ارزشی بی
ارزش؟؟

و در پی صدور تشخیصی بی پایه وازماخذی بی اساس

کاش چشمی ببیند و گوشی بشنود . که شاید پاسخی در خور فهم

ایا یرای بیگاری نکردن و چماق زور نشدن برسرگرفتن مالیات از رعیت

(مصرف کننده ) , باید کسب و پیشه را تعطیل و یا جریمه داد

و یا با اهرم اجرای ظلم بر مصرف کننده باید جهنم را بجان خرید ؟؟؟!!!!

 

و عین مراتب اعتراض به مرجع صدور تسخیص و جریمه

 

بنام خدا

ریاست محترم اداره دارائی
شهرستان.......

 

موضوع : در خصوص برگه های مطالبه مالیات
ارزش افزوده بشماره1301910012294170 و4175 در پرونده شماره 261859

سلام علیکم

با عرض ادب و احترام بحضورتان معروض میدارم

با توجه به نامه شماره 97674----7/10/90
(ثبت در پرونده) , و با توجه به اینکه علیرغم قانون (چماق) شدن و قانونی بودن (به
ظن مادی) دریافت ارزش افزوده, بنده توان دریافت هیچ مبلغی را نداشته و دریافتی
ننموده ام . فلذا بدینوسیله مراتب اعتراض خود را نسبت به این برگه های مطالباتی
اعلام داشته وتقاضا دارم که جهت حسن ارتباط و همکاری و همراهی بنده با ان
اداره

ضمن تقاضای صرف نظر(بخشودگی) از جرائم تعیین
شده , بدوا دسبور فرمایید تا جمع کل تشخیص را از مبالغ پرداختی ام که بمنظور الا
الحساب واریز نموده بودم , کسر تا نسبت به پرداخت ان بصورت الاالحساب اقدام نموده ,
تا در کمیسیون این اعتراض منتج به نتیجه گردد.

و در ادامه دلایل و مراتب ابهام واعتراضم را
بشرح زیر اعلام مینمایم .

الف – موضوع فصل چهارم قانون – درباب وظیفه و تکلیف
مودیان

 

با توجه به اینکه از نگاه مادی هر چیزی باید
به اندازه وسع و توان به طرف مقابل تکلیف شود و در نگاه فقهی حدود شرعی ان .

بنابراین , این امر وصول مالیات را نمیتوان
بصورت همه شمول به ملت تکلیف کرد که مالیات کدخدا را از رعیت بگیرند .
فلذا

1 – هرچند که قانونگذار بدون
توجه به توانمندی ام تکلیفی بر ذمه بنده نهاده . فلذا بدینوسیله اعلام میکنم که
توانایی تحمل این بار مسئولیت سنگین را ندارم . و انجام و ادامه ان کمرم را خم
خواهد کرد .

2
-
نه دولت بمن مواجب میدهد که از کله
سحر تا شامگاهان و بعضا خوابگاهان در مغازه نشسته و برایش از مصرف کننده دارا و
ندار , با اطلاع و یا بی اطلاع , بزور رفع نیازش و یا میل باطنی اش , مالیات وصول
کنم .

و نه اینکه این
دولت کریمه برای رسیدن به هدف خودش (تامین بودجه) قصد دارد از من بیگاری بکشد.!!

ایا انجام اینکار نشان از ظلم ظالم و
مظلومیت بنده در انجام اجباری به عملی که نه وحی منزل ,
بلکه تراوش شده از ذهن مخلوق نسبت به رفع نیاز مادیش
نی
ست .؟؟

3
درخصوص ماده 19 این قانون باید بعرض برسانم که عمده تجارت و کسب
و کار ملت ایران بصورت سنتیست و وقتیکه برای صدور صورتحساب متعاملین باهم مشکل
ندارند , تحمیل هر دستورالعملی دخالت اشکار در زندگی خصوصی
انسانهاست
, مگر اینکه در این بین حقی بخواهد از بین برود(مانند این مالیات
بر مصرف). و در اینصورت نیز چون با شرع و دین و اخلاق در تضاد
است و بنا به مصلحت مادی (پیشبرد اهداف اقتصادی ) این را قانون تدوین کرده و بزور
..... میخواهند وصول کنند . بنابراین هر مودی باید در ان دنیا جوابگو باشد
.

 

ب – در باب ماده
20

این باب نیز با توجه به موارد اشاره شده
مذکور , از انجاییکه نه دولت قصد بیگاری کشیدن از ملت
را دارد و نه مودیان کارمند 24 ساعته بی جیره و مواجب دولتند
.
انتظار این ماده از مودیان , ظلمی اشکار است . و بزور
نمیتوان و نمیبایست از مردم بیگاری کشید چون دوره برده داری و گرده کشی بسر رسیده
.

 

ج –
در باب ماده 22 (جرائم)

 

در این ماده و 6 بند مشمول ان از مالیاتی نام برده شده
بنام ملیات متعلق

فلذا در این ملیات متعلق ابهامیست که نمیتوان چشم بسته بدان تمکین کرد
. زیرا در هرجا که مالیاتی به مودی تعلق گرفت , مودی انرا پرداخت و یا از انان
گرفته شده است . و این بدان معناست که از یک ماخذ
دوبار نمیتوان مالیات دریافت کرد

دربند 1
,
عدم ثبت نام مؤدیان در مهلت مقرر معادل هفتاد و پنج درصد (75%)
مالیات متعلق تا تاریخ ثبت نام یا شناسایی حسب مورد

((ایا وقتی یکی
توان انجام کاری را نداشته و بخیالش در انجام و تمکین به ان شرعا مرتکب گناه
میشود
, باید 75 درصد از درامدش را در این دولت اسلامی بابت ......... جریمه
دهد؟؟))

در باب بند 2
,
عدم صدور صورتحساب معادل یک برابر مالیات متعلق

((اول
اینکه
صدور صورتحساب بنا به تقاضا و توافق متعاملین است . چون
متعاملین از توانمندی شخصی خود در معاملات استفاده میکنند بنابراین سرک کشیدن به
توافقاتشان نوعی فضولی محسوب میشود .

دوم
اینکه
تا شاکی خصوصی برای عدم صدور نداشته باشیم , سیحق ندارد که
مدعی العموم بازی در بیاورد .

و سوم
اینکه
معادل یک برابر مالیات متعلق یعنی چی
؟؟

یعنی از انجائیکه بنده کالایم را با 7درصد
سود میفروشم و سهمی از ان بعنوان سهم دولت(مالیات) سالیانه پرداخت میکنم و درصد
باقیمانده نیز پس اندار روز پیری (بازنشستگیی که نداریم ) و یا در طول سال هزینه
میشود .

ایا منظور این یک برابر از کدام مالیات
متعلق است ؟؟ شاید که قصد انست که انچه از درامد مصرف کرده ایم را از حلقوم ما
بکشند بیرون ؟؟!!))

و در باب بند
6
که اشعار دارد عدم ارایه دفاتر یا اسناد و مدارک حسب مورد معادل
بیست و پنج درصد ( 25%) مالیات متعلق ,

مزید اطلاع ان مقام و دیگر مقامات ذیربط و
قانون گذاران کم تجربه و کم اطلاع
,

وقتی کسی حقوق ماهیانه و یا درامد ماهیانه
خودرا تحصیل میکند . هرجور دوست دارد برایش برنامه ریزی , خرج یا پس اندازش میکند .
یعنی به کسی اجازه نمیدهد که برای درامدش تکلیف و در هزینه اش برایش برنامه ریزی
کند .و این یعنی فعالان توذیعی , خدماتی و یا فنی , بصورت سنتی عملکرده و دست خودش
در دخلش است و نیازی احساس نمیکند که دفتر دستک داشته باشد . و اگر در این بازار و
اقتصاد مریض دولت میخواهد برای وصول مالیاتش هزینه هایی تحمیل و دانشش را هم بدانها
القاء کند . این کار سختیست برای انانکه همه چیز را از خودشان مایع گذاشته که منت
قصاب نکشند .

این یعنی اینکه دولت کریمه باید هزینه کرده
و زمینه ها را برایشان فراهم و برای هر مغازه دار حسابداری گمارده تا شب به شب دفتر
و یا دفتران را تکمیل نماید.

فلذا وجود این دفتر و دستکها و مسئول مربوط
به ان در مراکزی که بصورت مدیریتی و یا مشارکتی اجرا میشود , بدون امر و نهی دولت
نیز انجام میشود و در همه حال حسابی شفاف را در ان میتوان یافت .

بنابراین پیشنهاد دارم که با تبصره
الحاقیه ای , این بند را در مورد مودیان جزء(کسبه) حذف شود.

و در ماده ۲۳ ان با ۲۴ درصد سود
(نزول یا جریمه تاخیر) واویلایی نهفته است که ........

در خاتمه مجددا مراتب اعتراضم را به
نحوه اجرای این قانون و ابهامات و عدم توانمندیم در وصول مالیات بر ارزش افزوده
اعلام و تقاضای رسیدگی در کمیسیون مربوطه را داشته و انتظاز ارسال این اعتراضیه به
مقامات بالاتر را دارم که شاید خلاء های قانونی برطرف و یا مراتب اعتراض توجیا به
مودیان سراسر کشور ابلاغ شود

/ 0 نظر / 20 بازدید